|
TROCHĘ NAUKI ... MNÓSTWO ZABAWY
Trasa nr 1: WSZYSTKIE SMYKI NA KONIKI
Wzorcowo utrzymana i prowadzona stadnina. "Pokazowe" konie. Rozległy, świetnie zagospodarowany teren.
W programie m.in.:
Zwiedzanie
stajni
i pogadanka „wszystko o koniach”, zapoznanie się ze sprzętem jeździeckim, jazda wierzchem dla każdego uczestnika, przejażdżka
wozem konnym
po lesie i pastwiskach, ognisko, czas na gry i zabawy, rządzony plac zabaw dla dzieci.
Program uzupełniający (do wyboru Klienta):
- Otrębusy. Muzeum Motoryzacji. W programie, m.in: Bogata kolekcja będących ciągle "na chodzie" oraz doskonale utrzymanych starych samochodów i motocykli. Wspaniałe zbiory "różnych różności". Replika "Papa-mobile", czołg, wóz pancerny, armata, wojskowy ambulans,
piętrowy autobus itd.
- Karolin. Siedziba Zespołu Pieśni i Tańca "Mazowsze". Uroczy pałac w otoczeniu zagospodarowanego parku.
W programie, m.in: informacje
na temat "Mazowsza". Przepiękny zbiór pamiątek przywożonych latami przez Zespół z różnych zakątków
świata. Kolekcja bajecznie kolorowych strojów scenicznych.
Trasa nr 2: Z PRZYRODĄ ZA PAN BRAT
Doświadczalny Zakład Przyrodniczo-Leśny warszawskiej SGGW. Istny "raj na ziemi". Cuda przyrody zgromadzone w jednym miejscu.
Trasa polecana dla tych, którzy potrafią dostrzec jej piękno i uszanować jej prawa. W programie, m.in:
- Arboretum. Specjalistyczny ogród botaniczny. Ponad 2700 gatunków i odmian drzew i krzewów pochodzących ze wszystkich kontynentów
naszej strefy klimatycznej. Spacer z przewodnikiem.
- Alpinarium. Sztucznie utworzony ogród skalny wraz ze strumykami i zbiornikami wodnymi. Wspaniała kolekcja roślin skalnych, wodnych
i chronionych. Spacer z przewodnikiem.
- Muzeum Przyrodniczo-Leśno-Łowieckie. Bloki tematyczne związane z lasem (fauna i flora)
- Zakład Szkółkarski. Możliwość kupna kwiatów, krzewów, drzewek (w najwyższym gatunku)
- Na życzenie: Ognisko (stoliki, ławy, zadaszona wiata). Gry i zabawy na rozległej łące.
Trasa nr 3: OD ZIARENKA DO BOCHENKA
Położone wśród pól fantastycznie zagospodarowane i utrzymane gospodarstwo. Oprócz dobrej zabawy - w oparciu o zgromadzone sprzęty
i eksponaty ukazujemy dzieciom na czym polega praca rolnika oraz omawiamy drogę chleba "od ziarenka do bochenka".
W programie,
m.in.: Poczęstunek napojem i ciastem w ślicznym gościńcu. Spacer po terenie gospodarstwa. Chałupa wiejska z pełnym wyposażeniem.
Bogaty zbiór sprzętów dawnego gospodarstwa domowego oraz dawnych maszyn i urządzeń rolniczych. Dwa wiatraki. Młyn wodny.
Pomieszczenie wiejskiej szkoły (omówienie jak dawniej uczuły się dzieci). W kuźni pokaz pracy kowala. W stylizowanym pomieszczeniu
wiejskiej piekarni pokaz wypieku pieczywa tradycyjnymi metodami. Przejażdżka wozem traperskim. Kiełbaski z grilla (zapewnia gospodarz).
Czas wolny: dyskoteka, gry i zabawy na bezpiecznym terenie
Trasa nr 4: W KRAINIE DINOZAURÓW
Park Jurajski usytuowany ok.120 km od Warszawy. W programie, m.in:
Świadczenie podstawowe
- „Ścieżka ery mezozoicznej”. Ponad 30 rekonstrukcji dinozaurów naturalnej wielkości. Przejście „Ścieżką”.
Informacje o „zwyczajach
i obyczajach” dinozaurów.
- Korzystanie z infrastruktury Parku. Profesjonalnie zagospodarowany teren. Urządzone place zabaw. Sklep z pamiątkami. Barek.
Mała gastronomia (możliwość zamówienia obiadu).
Dodatkowe atrakcje (przykłady) . Do wyboru Klienta. Przy zamówieniu przesyłamy dokładne opisy.
- Zajęcia edukacyjne dostosowane do wieku dzieci.
- Zorganizowane zabawy, np. Balonowe Dinozaury, Gorączka złota, Mały paleontolog itd.
Trasa nr 5: TAK DAWNIEJ NA MAZOWSZU BYWAŁO
Skansen Wsi Mazowieckiej położony na niezwykle urokliwym terenie (polany, wzgórza, jary i wąwozy).
Świadczenie podstawowe
Spacer z przewodnikiem.Różne typy zagród wiejskich z pełnym wyposażeniem. Uprawy polowe i przyzagrodowe. Hodowla żywego inwentarza.
Wiatrak "koźlak". Drewniany kościół "bez jednego gwoździa". Kolekcja ludowej rzeźby. Zrekonstruowany staropolski dwór z oryginalnym
wyposażeniem.
Zbiór powozów dworskich.
Warsztaty i Pokazy. Do wyboru Klienta. Przykładowe tematy:
- Wyrób tradycyjnych palm i pisanek wielkanocnych. Warsztat może być uzupełniony projekcją multimedialną pt. "Zwyczaje
wiosenne na Mazowszu"
- Wyrób kwiatów z bibuły, Uczymy się kaligrafii, Len-od ziarenka do nitki itp.
- Pokazy, np. Pokaz pracy kowala, Pokaz wyrobu masła (połączony z degustacją)
Dodatkowe atrakcje. Do wyboru Klienta:
- Przejażdżka wozem konnym oraz ognisko (zadaszone wiaty, palenisko, miejsce na zabawę)
Trasa nr 6: NIE ŚWIĘCI GARNKI LEPIĄ
Gospodarstwo agroturystyczne. Profesjonalnie urządzona i wyposażona Pracownia Ceramiczna.
Teren zagospodarowany i przystosowany do przyjmowania grup. Zadaszone wiaty, miejsce na ognisko, plac zabaw.
W programie, m.in:
- Zajęcia w Pracowni, gdzie dzieci w zależności od wieku poznają różne techniki lepienia z gliny. Samodzielne, ręczne formowanie
prac oraz korzystanie z kół garncarskich. Każda praca zostaje podpisana. Po wyjeździe grupy pozostaje w Pracowni, gdzie po
wyschnięciu zostaje wypalona w piecu garncarskim. Po 2/3 tygodniach gotowe dzieła są dostarczane bezpośrednio do szkoły.
- Po "trudach lepienia" czas na zabawę na bezpiecznym terenie oraz ognisko.
Program uzupełniający (do wyboru Klienta):
- Wizyta w piekarni. Możliwość kupna pysznego pieczywa i ciast oraz zamówienia wspaniałych kogutów z ciasta, które "urodą"
i smakiem nie ustępują słynnym kazimierskim wyrobom.
- Wizyta w Hodowli Strusi Afrykańskich. Strusie oraz mini zoo (białe daniele, dziki, pawie, perliczki, bażanty). Spacer wzdłuż
ogrodzonych wybiegów. Informacje i ciekawostki o zwierzętach.
Trasa nr 7: NA SPOTKANIE Z PRZYGODĄ
Ślicznie położona stadnina koni i kucyków. Teren zagospodarowany. Autorskie programy pobytu dostosowane do wieku dzieci.
"Trzy w jednym": edukacja, zabawa, przygoda. Przy zamówieniu przesyłamy dokładne opisy. Poniżej przykładowe programy dla klas
młodszych i dla klas starszych:
- "Dzień Indianina". Podział na plemiona i wybór imion. Malowanie twarzy. Wycinanie i dekorowanie papierowych pióropuszy.
Budowa tipi
i totemów. Gry i zabawy indiańskie. Zawody w strzelaniu z łuku. Szukanie skarbu z mapą i wypłukiwanie złota.
Przejażdżka bryczką. Ognisko.
- "Poszukiwacze skarbu".Podchody z zadaniami: posługiwanie się mapą, rozpoznawanie znaków topograficznych, marsz z kompasem,
wyznaczanie kierunków świata, komunikacja przez walkie-talkie, szyfrowanie wiadomości, rozwiązywanie zadań i zdobywanie
kluczy do skarbu. Wykopaliska archeologiczne. Wykrywacz metali. Szukanie skarbu. Ognisko.
- "Wyprawa piratów". Morskie tatuaże. Budowanie papierowych statków z pirackimi flagami. Konkurencje pirackie:
przejście
po trapie, bocianie gniazdo, bitwa morska, ucieczka przed rekinami. Gra we flagi. Pasowanie na pirata i nadanie imion.
Dla klas starszych nauka węzłów
i konstruowania tratwy. Szukanie skarbu z mapą. Ognisko.
- "Szkoła przetrwania". Survival: budowanie schronienia (szałasy i tipi), nauka węzłów, rozpalanie ognia i przyrządzanie posiłków
traperskich (grzanki). Marsz terenowy: posługiwanie się mapą i kompasem oraz rozpoznawanie znaków topograficznych.
Pierwsza pomoc przedmedyczna: wzywanie pomocy, reanimacja, ułożenie poszkodowanego, nauka bandażowania i opatrywania ran.
Strzelnica: do wyboru: pistolety na kulki
z farbą lub łuki – strzelanie do tarcz. Ognisko.
Wysokość stawki podstawowej dla WSZYSTKICH tras wynosi:
liczba osób uczestniczących |
25 - 29 |
30 - 34 |
35 - 39 |
40 i więcej |
cena (zł/osobę) |
86 |
72 |
62 |
54 |
koszty programowe |
płatne dodatkowo ! |
|
|