|
:: Zapisz Się Do Klubu :: :: Utwórz Stronę Startową :: :: Dodaj Do Ulubionych :: :: Wejdź na Forum :: |
Przeróbki w Volvo Nowe Volvo FH16 nr kat. 3821 jest odwzorowany dość dobrze, ale posiada kilka minusów. Po pierwsze ma za długą ramę i błędne zawieszenie. Jak to poprawić? W modelu rama pochodzi od serii F12/16 i jest o całe 12 mm za długa!!! W rzeczywistości nowe Volva maja rozstaw ( najczęściej ciągniki siodłowe 4x2) 3700 mm i tylny zwis 825 mm. W skali 1:24 oznacza to, że należy skrócić ramę o 12 mm. Są 2 wyjścia: za jednym cieciem i na dwa razy. Za jednym cięciem musimy wyciąć 12 mm ramy na wysokości tylnego zawieszenia. W drugim sposobie trzeba dokonać podobnej operacje, ale tym razem na wysokości zawieszenia wycinamy 6 mm. Kolejne 6 mm wycinamy w tylnym zwisie. Sama operacja wycinania może być wykonana na zakładkę lub prosto ucinamy ramę, na koniec szpachlujemy i szlifujemy te miejsca. Tylne zawieszenia również pochodzi od modeli F12/16, a trzeba pamiętać, ze już przejściowe modele miały zawieszenie pneumatyczne... Do poprawienia tego "małego" szczegółu należy użyć pełnego zawieszenia od DAF-a 95XF. Aby wyglądało to jak oryginalne musimy poprawić nie co stabilizator. Niestety nie posiadam jeszcze fotek tej części... można się o niej dowiedzieć u dealera Volvo. Kompletne zawieszenia należy wkleić w miejscu rozstawu osi, wczesnej trzeba zeszlifować pozostałości po starych piórach. Most może zostać ze zestawu volva, ale w tylnej części należy wkleić tłoki hamulcowe. I to było by na tyle, powodzenia przy klejeniu!:) Opracował: Nobel |
|
|
||
© PKMC |
Osiągnięcia | Webmaster |