AKTUALNOŚCI             

HISTORIA             

CZŁONKOWIE             

KSIĘGA GOŚCI             

KNAJPKA             

FORUM             

SPONSORING             

LINKOWNIA             


:: Zapisz Się Do Klubu ::      
:: Utwórz Stronę Startową ::      
:: Dodaj Do Ulubionych ::      
:: Wejdź na Forum ::      






   Truck of the Year

Lp. Marka Rok przyznania
1. Seddon Atkins 200 1977
2. MAN 280 1978
3. Volvo F7 1979
4. MAN 19.321 1980
5. Leyland T45 1981
6. Ford Cargo 1982
7. Renault G 260/290 1983
8. Volvo F10 1984
9. Mercedes Benz LN2 1985
10. Volvo FL Range 1986
11. MAN F90 1987
12. DAF 95 1988
13. Scania 3 Series 1989
14. Mercedes Benz SK Range 1990
15. Renault Magnum AE 1991
16. Iveco Euro Cargo 1992
17. Iveco Euro Tech 1993
18. Volvo FH1 Range 1994
19. MAN F2000 1995
20. Scania L124/L144 1996
21. Mercedes Actros 1997
22. DAF 95XF 1998
23. Mercedes Atego 1999
24. Volvo FH Range 2000
25. MAN TG-A 2001
26. DAF LF 2002
27. IVECO Stralis 2003
28. Mercedes Actros 2004


Organizacja "International Truck of the Year" działa od ponad 25 lat (od 1976r). Skupia 20 dziennikarzy z najbardziej liczących się fachowych pism transportowych w Europie. Początkowo wybór ciężarówki roku odbywał się w Anglii, skąd wyszła inicjatywa poszerzenia konkursu, podchwycona przez Niemców z Verkehrs Rundschau. Po kilku latach doszły kolejne kraje: Holandia, Szwecja, Belgia, Włochy. Jury skupia redaktorów naczelnych pism poświęconych ciężarówkom i transportowi drogowemu, które ukazują się w różnych krajach, ale działają w podobny sposób. Fachowa prasa z jednej strony stawia sobie za cel szybkie i rzetelne informowanie środowiska transportowego o nowościach technicznych w branży, ale nie ogranicza swych zainteresowań na opisach detali ciężarówek. Publikacje zajmują się całym transportem, od sieci serwisowej, przez zmieniające się przepisy, problemy z zatrudnieniem kierowców, celne itd.

Raz do roku, jesienią, jury wybiera ciężarówkę, która później dostaje tytuł "Truck of the Year", obowiązujący przez cały kolejny rok. Bardzo prestiżowy tytuł, bo międzynarodowy, a przyznany przez profesjonalistów. Mimo iż pozornie wybór to łatwe zadanie, gdyż nowych ciężarówek nie ma aż tyle, co samochodów osobowych, jednak głównym kryterium jest to, na ile nowy pojazd podnosi poprzeczkę w budowie pojazdów ciężarowych. A więc to, ile nowych rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo przewozów, komfort pracy kierowcy, ale i obniżających koszty eksploatacyjne zastosowano w pojeździe. Wśród jurorów są dziennikarze z Rosji, Słowacji, Węgier oraz Polski. Nasz kraj reprezentuje redaktor naczelny najstarszego i najlepiej znanego w środowisku transportowym miesięcznika "Polski Traker" - Aleksander Głuś. Od niedawna przewodniczącym jury jest Włoch Lorenzo Raffo, jego zastępcą Andy Salter z Anglii, a sekretarzem jury Leo Nuyens z Belgii. Ponieważ początkowo jury oceniało wszystkie samochody użytkowe i były problemy z klasyfikacją, po kilku latach wyłoniono odrębne jury, choć w części złożone z tych samych osób, wybierające "Van of the Year". To jury ma swój osobny regulamin przyznawania nagrody pojazdom typu van. Zarówno konkurs "Truck of the Year" jak i "Van of the Year" cieszą się dużym uznaniem wśród producentów samochodów użytkowych

Opracowała: ADR



ZALOGUJ SIĘ      

REKRUTACJA      

SALON      

WARSZTAT      

CZYTELNIA      

REPORTAŻE      

PASJE      

MUZYKA      

OSIĄGNIĘCIA      

IMPREZY      




EKOLOGIA      

AETR      

MINITRUCK 2003      

MINITRUCK 2004      

MTM 2004      

TRUCK OF THE YEAR      

TERTRANS      

AUTOSTRADY W USA      

JAZDA TESTOWA      
SCANIĄ R 420
      

DRZWI OTWARTE      
SERWISU SCANI
      

KLUB MILIONERÓW      

HISZPANIA      


Copyright 2003-
© PKMC
Aktualności | Sponsoring | Założyciele | Spotkania | Historia
Osiągnięcia | Webmaster
                              w górę...