|
:: Zapisz Się Do Klubu :: :: Utwórz Stronę Startową :: :: Dodaj Do Ulubionych :: :: Wejdź na Forum :: |
Autostrady w USA Jadąc po równym i prostym hayghweyu w USA dziś, nasuwa się pytanie jak do tego doszło ze jest właśnie tak? Chciałbym przekazać dla PKMC-owców trochę wiadomości na ten temat jakie posiadłem. Historia amerykańskich autostrad zaczęła się w roku 1956, ówczesny prezydent - Dwight D. Eisenhower przedstawił Kongresowi projekt budowy sieci autostrad, które umożliwiłyby wygodna i szybka podróż samochodem do każdego zakątka Ameryki. Planiści przewidzieli budowę autostrad o łącznej długości 41,000 mil za sumę 27 miliardów dolarów. Przewidywany czas - 13 lat. Oczywiście wycena okazała się znacznie zaniżona. Z wielu powodów, głównie politycznych, plan przebiegu i czas budowy tez się wydłużył. Obecnie, mimo wydania 116 miliardów dolarów projekt nie jest skończony. Jednakże wybudowano dotychczas około 43,000 mil autostrad, które wygodnie prowadza do każdego większego miasta w USA. Budowa ciągle trwa i prawdopodobnie będzie jeszcze długo trwała. Za kadencji Prezydenta Clintona, Kongres Amerykański zatwierdził wydatek dalszych pieniędzy. Tak zwany "Transportation Bill" na sumę 217 miliardów dolarów na wydatki związane z transportem, w tym 173 miliardy dolarów przeznaczone jest bezpośrednio na budowę autostrad. Należy się wiec spodziewać znacznej poprawy stanu autostrad w najbliższym czasie. Większość autostrad jest w USA bezpłatna. Bezpłatnymi są praktycznie wszystkie autostrady znajdujące się w zachodniej części Stanów, natomiast w rejonach środkowych i wschodnich część autostrad nazywanych zwykle Tollway lub Turnpike, wymaga uiszczenia opłaty, która uzależniona jest od ilości przejechanych mil i waha się zwykle w okolicy 2-3 dolarów za 100 mil. Oplata ta pobierana jest zwykle przy zjeździe z autostrady. W rejonie niektórych większych miast za używanie autostrad płaci się w rozmieszczanych co kilka mil na autostradzie punktów płatniczych. Prędkość maksymalna. W 1996 roku Kongres amerykański przegłosował ustawę, która po wielu latach federalnie kontrolowanej prędkości maksymalnej (55 mil/godz w obszarach podmiejskich i 65 mil/godz. na obszarach mniej zaludnionych) pozwoliła poszczególnym stanom na ustanowienie swoich własnych limitów prędkości. W efekcie zdecydowana większość stanów zachodnich przeszła na limit 75 mil/godz. Stan Montana próbował przez jakiś czas nie ograniczyć prędkości maksymalnej. Opracowali: Ryfer & Magnum |
|
|
||
© PKMC |
Osiągnięcia | Webmaster |