AKTUALNOŚCI             

HISTORIA             

CZŁONKOWIE             

KSIĘGA GOŚCI             

KNAJPKA             

FORUM             

SPONSORING             

LINKOWNIA             


:: Zapisz Się Do Klubu ::      
:: Utwórz Stronę Startową ::      
:: Dodaj Do Ulubionych ::      
:: Wejdź na Forum ::      






    ATP

Kolejnym bardzo ważnym aktem prawnym jest umowa ATP. Umowa ta skierowana jest do wszystkich przewożących szybko psujące się artykuły spożywcze. Środkiem transportu mogą być nie tylko chłodnie czy izotermy ale również żywność przewożona w naczepach skrzyniowych.

Umowa o międzynarodowych przewozach szybko psujących się artykułów żywnościowych o specjalnych środkach transportu przeznaczonych do tych przewozów (ATP) jest kolejnym aktem prawnym sporządzonym w Genewie w dniu 1.09.1970r.

Umawiające się strony, pragnąc polepszyć warunki zachowania jakości szybko psujących się artykułów żywnościowych w czasie ich przewozu, w szczególności w ramach rozwoju handlu szybko psującymi się artykułami żywnościowymi, zawierają umowę o międzynarodowych przewozach ATP. Polska ratyfikowała umowę w 1984r.

Postanowienia umowy stosuje się do:

-    każdego przewozu wykonywanego na rzecz osób trzecich lub na własny rachunek wyłącznie, transportem kolejowym lub samochodowym lub obydwoma tymi rodzajami transportu.
-    do przewozów morskich na odległość mniejszą niż 150 km, pod warunkiem że ładunki dostarczane są bez przeładunku środkami transportu używanymi do przewozu lądowego lub przewozów lądowych i pod warunkiem że przewozy te poprzedza lub następuje po nich jeden lub kilka przewozów lądowych, albo są one wykonywane między dwoma takimi przewozami lądowymi.

Pojazdy wykorzystywane do przewozów szybko psujących się artykułów żywnościowych takie jak przyczepy, naczepy i kontenery muszą spełniać określone normy, które są określone dla poszczególnych kategorii:

-    izolowany cieplnie środek transportu:
  a) środek transportu z izolacją normalną;
  b) środek transportu z izolacją wzmocnioną;
  c) którego nadwozie wykonane jest z izolowanych termicznie ścian ograniczających wymianę ciepła z otoczeniem;
-    środek transportu chłodzony w sposób inny niż mechaniczny przy wykorzystaniu źródła zimna w postaci lodu naturalnego, płyt eutektycznych, suchego lodu lub gazów skroplonych pozwalający obniżyć temperaturę wewnątrz nadwozia środek transportu chłodzony mechanicznie (agregat sprężarkowy, urządzenie absorbcyjne) pozwalający przy średniej temperaturze zewnętrznej +30 obniżać temperaturę wewnątrz próżnego nadwozia, a następnie utrzymywać ją;
-    ogrzewany środek transportu - wyposażony w urządzenie grzewcze pozwalający przy średniej temperaturze zewnętrznej utrzymywać temperaturę wewnątrz próżnego nadwozia przez 12 godzin, a następnie utrzymywać ją.

Umowa ATP zawiera również postanowienia dotyczące:

-    kontroli zgodności z normami środków transportu izolowanych cieplnie chłodzonych nie mechanicznie, chłodzonych mechanicznie i ogrzewanych;
-    metod i procedury pomiarów oraz kontroli jakości izolacji cieplnej i skuteczności urządzeń chłodniczych lub grzewczych;
-    doboru wyposażenia i warunków temperaturowych stosowanych przy przewozie mrożonych i głęboko mrożonych artykułów żywnościowych;
-    kontroli temperatury otoczenia przy przewozie;
-    procedury badania częściowego i pomiaru temperatur przy przewozach schłodzonych, mrożonych i głęboko mrożonych artykułów żywnościowych;
-    temperatur przy przewozach niektórych artykułów żywnościowych, które nie są mrożone i głęboko mrożone.

W chwili obecnej stronami Umowy ATP są następujące państwa: Austria, Belgia, Chorwacja, Dania, Federacja Rosyjska, Finlandia, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Jugosławia, Kazachstan, Luksemburg, Maroko, Norwegia, Polska, Portugalia, Czechy, Niemcy, Słowacja, Słowenia, Szwecja, USA, Węgry, Wielka Brytania i Włochy. Szwajcaria podpisała Umowę , ale jej jeszcze nie ratyfikowała. Natomiast Afryka Południowa podjęła już prace nad przystąpieniem do Umowy ATP.

Przewożąc towar tego rodzaju warto dodać że jesteśmy na granicy odprawiani bez stania w kolejce co jest pewnym plusem ale należy pamiętać o możliwości kontroli dodatkowo przez służby sanitarne.

Opracowała: ADR



ZALOGUJ SIĘ      

REKRUTACJA      

SALON      

WARSZTAT      

CZYTELNIA      

REPORTAŻE      

PASJE      

MUZYKA      

OSIĄGNIĘCIA      

IMPREZY      




TURBOCOMPOUND      

TACHOGRAF      

RETARDER      

TIR      

ITD      

CMR      

ATP      

ADR      


Copyright 2003-
© PKMC
Aktualności | Sponsoring | Założyciele | Spotkania | Historia
Osiągnięcia | Webmaster
                              w górę...